زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس بانک مرکزی: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید پلمب طلافروشی‌های متخلف در مشهد | رئیس اتحادیه: فروشندگان طلا نسبت به بازگشایی مغازه خود اقدام کنند + فیلم (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی به کشور (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعریف متفاوت و باحال درباره کار و اشتغال چرا کیفیت آب شرب در نقاط مختلف مشهد متفاوت است؟ سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟ آغاز اولین فروش خودرو‌های برقی از ساعت ۱۶ امروز (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان مسکن ملی هیچ قراردادی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن ندارند بررسی وضعیت رهن و اجاره در منطقه پنجتن مشهد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاملات مسکن بر اساس وجه رایج کشور منعقد می‌شود بورس همچنان در مدار نزول | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ افزایش قیمت صیفی‌جات در مشهد به دلیل بارندگی‌ها (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بیش از یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند ثبت ۲۵۵ هزار تقاضا در سامانه خودنویس طی ۱۱ ماه بهانه‎ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات برطرف شد دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا (۱۷ اردیبهشت) برگزار می‌شود+شرایط مشخصات خودرو ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایش ملی فروشگاه‌های متصل به کالابرگ آغاز شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | سمند ۸۲۰ میلیون تومان ناقابل! (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلیل ناترازی بنزین چیست؟ خبر مهم برای متقاضیان خانه (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد زمینه های مشارکت بخش خصوصی در احداث نیروگاه‌های برق‌آبی دل‌های نگران کارگران پیمانکاری با قرارداد‌های لرزان
سرخط خبرها

بهرامن: حرکت بخش معدن در کشور رو به جلو است + فیلم

  • کد خبر: ۱۹۹۹۹۲
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
بهرامن: حرکت بخش معدن در کشور رو به جلو است + فیلم
نایب رئیس اول اتاق بازرگانی ایران گفت: حرکت بخش معدن رو به جلو بوده و یکی از بخش‌هایی است که دائم رشد می‌کند؛ زیرا این ظرفیت در کشور وجود دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا بهرامن امروز، ۲۲ آذر‌ماه، در سومین همایش تخصصی معدن با رویکرد بررسی مشکلات و معضلات حقوقی بهره‌برداران معادن استان که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: حرکت بخش معدن رو به جلو بوده و یکی از بخش‌هایی است که دائم رشد می‌کند؛ زیرا این ظرفیت در کشور وجود دارد. آیا ما از این ظرفیت به طور کامل استفاده می‌کنیم؟ چرا استفاده نکردیم؟ در این زمینه مسائلی وجود دارد.

وی بیان کرد: در برنامه هفتم توسعه نقش ۱۳درصدی برای معدن تعریف شده آیا با ۳ درصد امروز به سادگی اتفاق می‌افتد؟ برای رسیدن از ۳ به ۱۳ باید چه کنیم و چه ساختاری داشته باشیم؟ باید به صورت ساختاری حرکت کنیم تا به اهداف خود برسیم. موقعیت بی‌بدیلی در اختیار این استان قرار دارد. حتماً باید به صورت برون‌مرزی نگاه کنیم و بخش بزرگی از وظایف استان را برون‌سپاری کنیم. هر استانی یک ظرفیتی داشته و این استان در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت، غذا و معدنکاری بی‌بدیل است.

بهرامن افزود: چرا از بخش معدن که ظرفیت استان است نمی‌توانیم استفاده کنیم؟ به این دلیل ظرفیت هستیم که نفت و گاز نیز در مجموعه معدنی ما تعریف شده است. نمی‌توانیم حرکت رو به جلو معدن را متوقف کنیم، اما اگر ساختار را خوب نبینیم نمی‌توانیم نتیجه بگیریم. در زمینه حمل‌ونقل مشکلاتی وجود دارد، اگر تولیدات مدیریت نشود، روی دستمان می‌ماند. آیا باید کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب را داشته باشیم؟

نایب‌رئیس اول اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: مگر نمی‌خواهیم سهمی را از جریان اقتصاد معدن در دنیا داشته باشیم، الان چه سهمی داریم و کجا قرار گرفتیم؟ نباید سرمایه کلی کشور را هدر دهیم. ما باید شریک فکر و برنامه‌ریزی دولت باشیم. عربستان ۸ تا ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ نشست معدنی بزرگی دارد. ۶۰ وزیر به عربستان ورود پیدا می‌کنند و هر کسی می‌خواهد سهمی داشته باشد. چه کشوری بهتر از کشور ما مزایا دارد؟ باید این مبحث را برای خودمان تعریف کنیم. باید بخش فرامرزی خود را تقویت کنیم، بنابراین دیپلماسی فکری نیز نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: رشد ۱۳ درصدی، این زنجیره‌ها را نیاز دارد. قوانین و افراد باید به‌روز شوند. مگر می‌شود توسعه اقتصادی داشته باشیم، اما تفکر ما اقتصادی نباشد. سرمایه ترسو است، بنابراین خروج سرمایه به این دلیل به وجود می‌آید که نقش توسعه ضعیف است. وقتی سرمایه خارج شد به سادگی نمی‌توانیم آن‌ها را برگردانیم. ارتباط ما با دانشگاه در صنعت نباید قطع شود، بلکه ارتباط صنعت و دانشگاه باید تقویت شود، اگر این ارتباط ضعیف باشد نباید انتظار توسعه داشته باشیم.

بهرامن با بیان اینکه اگر دانشجویان را بورسیه نکنیم از دست ما خارج می‌شوند، عنوان کرد: باید این دانشجویان را بورسیه کنیم تا در کشور حفظ شوند. باید امید به آینده و زندگی در کشور را در آن‌ها افزایش دهیم. نباید امروز تنها بگوییم شرایط ما این است و چه چیز‌هایی نداریم. انتطار نداشته باشیم برای ما تصمیم بگیرند و کمک کنند، بلکه اجازه دهیم هم تصمیم بگیریم و هم کمک کنیم.

نایب‌رئیس اول اتاق بازرگانی ایران گفت: امروز باید برنامه‌ریزی داشته باشیم؛ زیرا بخش معدن مرگ ندارد و عمر مواد معدنی به سادگی تمام نمی‌شود. در بخش معدن نمی‌توان برنامه کمتر از ۳۰ سال نوشت، بلکه باید درازمدت فکر کنیم. با سرمایه‌های موجود توسعه‌ای در بخش معدن کشور تا رقم ۱۳درصد اتفاق نخواهد افتاد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->